Gesprekkenatelier
Om voor elke partij maatwerk te kunnen leveren heeft de Verhalerij een gesprekkenatelier.
Samen met u vind ik de beste manier om in gesprek te komen met uw klanten, medewerkers of anderen. U kunt onder andere kiezen uit onderstaande gespreksvormen. Daarnaast kunnen we samen nieuwe manieren van contactname ontdekken die de resultaten opleveren die u wenst.
Een passende methode om individueel in gesprek te raken met bijvoorbeeld kwetsbare mensen over privacygevoelige onderwerpen. Het echte verhaal wordt opgehaald en diepgang kan worden bereikt. Uiteraard wordt de gespreksagenda helemaal aangepast aan uw informatiebehoefte en het niveau, taalgebruik en situatie van degene die wordt geïnterviewd.
Panelgesprek
Een geselecteerd gezelschap – (ervarings)deskundigen zo u wilt – wordt bevraagd op hun mening en ideeën over een bepaald onderwerp. Denk aan bijvoorbeeld een gesprek met mensen uit een klankbordgroep die u kunt vragen naar informatie die u nodig heeft.
Groepsinterview
Volgens een gespreksagenda die samen met u is gemaakt bevraag ik een groep mensen die uitgenodigd worden niet alleen hun eigen mening te geven, maar ook op elkaar te reageren.
Een uitstekende methode om tot diepere inzichten te komen over het onderwerp waar uw informatiebehoefte ligt.
Spiegelgesprek
Een methode om 8-10 klanten centraal te stellen in een groepsgesprek en hen te bevragen met een gespreksleidraad door u en mij vastgesteld naar uw behoefte. De klant krijgt de gelegenheid zijn verhaal te doen en te reageren op andere gespreksdeelnemers.
Achter de klanten zitten een groep professionals die diensten/producten maken die u levert. Zij luisteren mee met het gesprek maar zijn niet zichtbaar voor de deelnemers. Aan het einde van het gesprek mogen zij alleen verduidelijkende vragen stellen.
De opbrengst is tweeledig: u krijgt de informatie waar u behoefte aan heeft en uw medewerkers krijgen een spiegel voorgehouden m.b.t. hun handelen.
Caroussel-gesprek
Een gesprek waarin deelnemers volgens een rooster deelnemen en weer vertrekken. Er blijft een constante hoeveelheid deelnemers, maar ze wisselen m.b.v. een regisseur. Het gesprek wordt gevoerd volgens een gespreksleidraad.
Betrokkenheid van de toehoorders is groot omdat zij gepland deelnemen. Zo is het mogelijk met een 10 tot 20-tal mensen een gesprek te voeren, grote betrokkenheid te genereren en veel informatie op te halen.
Te gebruiken voor bijvoorbeeld strategiedagen waarin gebrainstormd kan worden over hoe verder.